MULTIPLE INTELLIGENCE (ÇOKLU ZEKA) PROGRAMI

            “İnsanlar okuduklarının % 10’unu, işittiklerinin % 20’sini, gördüklerinin %30’unu, görüp işittiklerinin % 50’sini, söylediklerinin % 70’ini, söyleyip yaptıklarının % 90’ını akıllarında tutabilmektedirler.”

            Kuram; her insana kolay öğrendiği bir öğrenme yolunun bulunduğunda öğrenmede zorlandığı pek çok şey öğretilebilir olduğunu söyler. Eğitimde önemli olan noktanın her çocuğun öğreneceği stilli keşfetmek ve o sistemle öğretmektir.

 

“MI THEORY”

Minik Yıldızlar Anaokulunda uygulanan Multiple Intelligence (çoklu zeka) programı ile;

  • Çocukların kendine özgü öğrenme stillerini keşfediyor, kalıcı izli ve etkin bir öğrenme gerçekleştiriyoruz.
  • Her çocuğun baskın yeteneklerini ve yönlerini belirleyip onları daha iyi seviyelere taşıyoruz.
  • Bütün ilgi alanlarında ulaşabilecekleri maksimum bilgi ve beceriye erişmelerini hedefliyoruz.


Biz, çocuklarımızı öğrenmeye değil, öğrenmeyi sevmeye cesaretlendiriyoruz.

  • Sözel/Dilsel zeka (kelime ve yabancı dil becerileri)
  • Mantıksal/Matematiksel zeka (mantıksal, sayısal yetenekler ve akıl yürütme becerileri)
  • Bedensel/Kinestetik zeka (spor, dans gibi bedensel hareketleri kontrol etme becerisi)
  • Görsel/Uzamsal zeka (görsel beceriler, uzamsal yargı ve/veya yapboz becerileri)
  • Müziksel/Ritmik zeka (ses, ritim, ton ve müzik becerileri)
  • Kişilerarası/Sosyal zeka (başkalarıyla iletişim kurma, başkalarını anlama becerisi)
  • Kişisel/İçsel zeka (kendini tanıma, derinlemesine düşünme becerisi)
  • Doğacı/Varoluşçu zeka (doğal dünyayı anlama/onunla ilişki kurma becerisi)

 

WALDORF PEDAGOJİSİ

Çocuklar aceleye gelmemiş bir çocukluk geçirirler

 

Waldorf Pedagojisini benimseyen okulumuzda çocukları oynarken izlediğinizde mutlu ve anı yaşıyor olduklarını görürsünüz. Doğayı özgürce keşfedebilen ve meraklarını cezbeden ve hayal güçlerini besleyen her yere büyük bir ilgiyle gittiklerini de fark edeceksiniz. Çocukları “Acele et yoksa geride kal” mantığına zorlayan çılgın dünyada, Waldorf Pedagojisi çocukluğun tadını çıkarmanın önemi görüşünü benimsemiştir. Waldorf ile eğitilmiş çocuklar kendi doğal ritimlerine kulak vererek ve tam yaşadıkları çocukluklarından zevk alıp sağlıklı ve kendini gerçekleştiren bireyler olmak için gerekli deneyimleri yaşarlar.

 

            Dünyanın ve yaşamın belli bir ritmi vardır. İnsan organizmasının da belli bir ritmi vardır. Waldorf eğitiminde çocukların ritim duygusunun gelişmesi için çocuğun ritmik etkinlikler yapması önerilir. Ritim öngörülebilirlik sağladığı için çocuğun kendisini güvende hissetmesini sağlar. Ritim; iki zıt kutbun arasındaki akıştır ve bu iki zıt kutup arasında bağ kurar. Hep kendini tekrarlar ama hiçbir zaman aynı değildir. Kış işe yaz, nefes alma ve nefes verme arasındaki akış gibi. Ritim hem sağlamlaştırır hem de uyum yaratır. Bu nedenle Waldorf Anaokullarında ip atlama, sallanma, şarkı söyleyip dans etme gibi birçok ritmik etkinliğe daha iyi bir denge için iç ritmi desteklemek adına yer verilir. 

Neden Waldorf?

  • Çocuğunuzun bireysel gelişimini desteklemek için,
  • Çocuğunuzun “neyi düşünmesindense” “nasıl düşünmesine” odaklandığı için,
  • Çocuğunuzun yaratıcılığını destekleyerek çok yönlü gelişimini desteklediği için,
  • Çocuğunuzun kendi yolunda kimseye ihtiyaç duymadan büyük bir özgüven ile ilerlemesi için…
  • Waldorf eğitiminde her sabah bir “çember zamanıyla” başlıyoruz ve bu rutinle çocuklara güven hissi veriyoruz.

 

Einstein’ın, “çocuklarınızın zeki olmasını istiyorsanız onlara masal anlatın, daha da zeki olmasını istiyorsanız daha çok masal anlatın” dediği gibi biz de bu bakış açısını benimsiyoruz.

HIGH SCOPE YAKLAŞIMI

High Scope yaklaşımında etkin öğrenme yaklaşımı benimsenir. Etkin öğrenme aşamalarında çocuğun yapmış olduğu işi başkalarıyla paylaşması, diğer kişi ve olaylarla etkileşim halinde olması daha anlamlı bir öğrenme oluşmasını sağlar.

Temel anlamda yaklaşım;

  • Çocukların özgür seçimler yapmalarına,
  • Karar alma becerilerinin geliştirilmesine,
  • Akranları ve yetişkinlerle işbirliği halinde çalışıp ortak ürünler ortaya çıkarmalarına,
  • Kendilerine ifade edilmiş olan düşünceleri ifade etme becerilerinin geliştirilmesine dayanır.

 

High Scope Eğitim Sisteminde Planla-Yap-Değerlendir Süreci

 

Çocuklara önemli öğrenme deneyimleri kazanmaları ve problem çözmeleri için çok sayıda fırsat sağlayan, özgüvenlerini ve bağımsızlıklarını destekleyen, sorumluluk alma ve zaman denetimi yeteneklerini geliştiren sıralı bir faaliyet dizisidir. High Scope programında; çocuklar kendi kişisel ilgilerini ve amaçlarını gerçekleştirdiklerinde en iyi şekilde öğrenirler. Gün boyunca çocukların materyaller ve etkinlikler arasında seçim yapmaları teşvik edilir.